tiistai 11. syyskuuta 2012

Juoksut, haukut ja haut

Viirulla alkoi oikea juoksu sunnuntaina 9.9., ja maanantaina olimme ihan varmoja: Viiru 1 v 8 kk on nyt yhdellä tavalla aikuinen.Aiemmin keväällä tai kesällä epäilin Viirulla olen minijuoksun, mutta nyt ei ole epäilystäkään.


Hakutreeneihin saa juoksuinenkin osallistua. Viirulla oli neljä ukkoa (kaksi siirtyvää). Nyt muistin haukuttaa autolla, ja Viiru haukkui oikein äänekkäästi namipalkalla. Metsässä palkkana olivat pehmolelut. Sovimme, että kukin ukko haukuttaa eri määrän. Ensimmäinen ukko lähti houkutellen metsään, seuraava oli valmiina. Kolmas haamutti, ja neljäs oli puolipako. Viiru lähti vauhdilla ja etsi hyvin, haukkuminen ei siis ole vaikuttanut motivaatioon ainakaan vielä. Ukot olivat makuulla tai kyykyssä (minä olen yleensä seissyt). Haukku ei lähtenyt heti eikä ollut kovin voimakasta - mutta haukkui Viipo kuitenkin.

Lisää vain haukkutreeniä "kentällä" eri ukoille. Nyt on harjoiteltu vasta hyvin vähän, ja harvoissa paikoissa, ja haukuttavana olen ollut minä tai Jari. Kun treenin jälkeen seisoskelimme autojen luona, Viiru mietti, tulisiko täälläkin haukkua - ainakin Miimiä, jolla oli namirasioita kädet täynnä. Valitettavasti Viia oli syönyt herkut, mutta riitti siellä vähän nuoltavaa. Ensi kerralla voisi tietysti kokeilla namipalkkaakin pitkästä aikaa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti